29 maja 2017

[17] 10 klasyków literatury, które chcę przeczytać cz.1. - kilka słów o klasykach

Cześć!
Witam Was w kolejnym poście! Dzisiaj nie będzie to żadna recenzja, a zestawienie książek, które chcę w najbliższym czasie przeczytać. Tym postem zacznę nowy cykl na blogu czyli "Kilka słów o klasykach", w którym będę opowiadał o tej właśnie literaturze. Ostatnio zainteresowałem się takimi książkami i mam nadzieję, że się Wam spodoba. Zapraszam! :)




1. Egzorcysta - William Peter Blatty




2. Lolita - Vladimir Nabokox




3. Nowy wspaniały świat - Aldous Huxley




4. Władca pierścieni - J. R. R. Tolkien




5. Zabić drozda - Harper Lee




6. Rok 1984 - George Orwell




7. Buszujący w zbożu - Jerome David Salinger




8. Mistrz i Małgorzata - Michaił Bułhakow




9. Lot nad kukułczym gniazdem - Ken Kesey




10. Duma i uprzedzenie - Jane Austin



To pierwsze dziesięć książek które mam zamiar przeczytać, jeśli chodzi o literaturę klasyczną! Kiedy te pozycje będą już za mną i napiszę wszystkie przemyślenia o tych książkach, przygotuję kolejną cześć klasyków. Czytaliście te książki? Napiszcie w komentarzu co o nich myślicie! Do następnego postu! 

6 komentarzy:

  1. Wstyd się przyznać, ale żadnego z tych klasyków nie przeczytałam! Ale kilka z wymienionych mam na liście do nadrobienia, a Duma i uprzedzenie i Władca Pierścieni nawet zdobią moją biblioteczkę :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Z tych, które wymieniłeś w tym poście, nie czytałam jeszcze tylko "Zabić drozda". :) "Nowy wspaniały świat" i "Mistrza i Małgorzatę"(kocham po dziś dzień) miałam jako lektury w szkole średniej. Resztę czytałam z własnej woli i zainteresowania. Szczególnie polecam "Lot nad kukułczym gniazdem", "Rok 1984" i "Lolitę" - chociaż ta ostatnia to bardzo kontrowersyjne dzieło i mało kto potrafi je w pełni docenić, raczej głównie dostrzega się fakt, że jej głównym tematem jest pedofilia, więc w sumie jak można się czymś takim zachwycić? A można, bo język jakim operował Nabokov jest cudowny, chociaż opisuje coś wynaturzonego. Nie wiem, czy "Duma i uprzedzenie" spodoba się facetowi, bo zauważyłam, że raczej bardziej lubią ją kobiety. ;) "Władca Pierścieni" to klasyk fantastyki, ale nie każdemu podchodzi - polecam w tłumaczeniu Marii Skibniewskiej, bo najlepiej oddaje poetykę języka Tolkiena. "Buszującego w zbożu" najlepiej czytać jako nastolatek, bo dorosłego czytelnika główny bohater po prostu wku*wia (serio). "Egzorcystę" czytałam lata temu i nie bardzo pamiętam już nawet - trzeba będzie sobie odświeżyć zatem z okazji wznowienia wydania. ;) W każdym razie powodzenia i miłej lektury życzę. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Egzorcystę czytałam i gorąco Ci polecam. Naprawdę świetny kawał literatury grozy. Zabić drozda też za mną i do dzisiaj bardzo przyjemnie wspominam. Sama w planach mam Orwella.

    OdpowiedzUsuń
  4. Do „Lolity” miałam już 2 podejścia i nie udało mi się dobrnąć do końca... A „Dumę i uprzedzenie” i „Mistrza i Małgorzatę” gorąco polecam! Chyba sama też stworzę sobie taką listę ��

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie przeczytałam jeszcze żadnej z wymienionych książek, ale za "Dumę i uprzedzenie" właśnie się zabieram, a w najbliższym czasie planuję też "Rok 1984" Orwella :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Wszystkie te książki również mam w planach :D Ostatnio obiecałam sobie, że będę czytać więcej klasyków i taki mam zamiar tyle tylko, że stos książek od wydawnictw cały czas rośnie, a do tego mam również swoje, które ostatnio kupiłam xd
    Jeszcze co do posta, czytałam jedynie z tego zestawienia Buszującego w Zbożu i mam względem niego sceptyczne nastawienie, aczkolwiek warto przeczytać tę książkę samemu i wyrobić sobie o niej własne zdanie ;)

    Obsession With Books

    OdpowiedzUsuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Devon.